06 Paź Dlaczego produkty poligraficzne to „must have” każdej firmy?

Dlaczego produkty poligraficzne to must

have każdej firmy?

 

Co w oczach, to w sercu, czyli foldery reklamowe w 

walce o rozpoznawalność

gadzety reklamowe

 

 

Współcześnie oferowanie doskonałego produktu czy usługi to za mało by wybić się na tle konkurencji. Klienci, wybierając produkt, bardzo często kierują się przede wszystkim jego marką i to za nią są gotowi płacić. Dlaczego marka jest tak ważna? Marka pozwala konsumentom czuć się wyjątkowo, daje szereg pozytywnych emocji, a coraz częściej nawet tożsamość. Wszak wiele marek promuje nie tylko produkt, ale cały life-style i filozofię zbudowaną wokół swojej oferty.

 

Stale rosnący wybór każdego rodzaju produktów nie pozwala Klientom dokonywać racjonalnych wyborów.   Nie   sposób   porównywać   ceny   i   właściwości   każdej   rzeczy,   którą   nabywamy. Dlatego dokonując zakupów coraz bardziej poddajemy się wpływom marek, to one podpowiadają nam jak żyć. Zanim jednak marka zacznie kreować pragnienia konsumentów oraz wpływać na ich zachowania, musi zaistnieć w ich świadomości. Do tego niezbędna jest identyfikacja wizualna.

 

Mózg woli obrazy

Pierwszą rzeczą jaką rozpoznaje nasz mózg jest kształt, następnie kolor, a dopiero na końcu słowa. Wiedza na temat percepcji człowieka, a także znajomość grupy docelowej pozwala specom od marketingu tworzyć w sposób przemyślany, a także trafny identyfikację wizualną danej marki. Aby marka została zapamiętana i rozpoznawana, potrzebne jest jej rozpowszechnianie, a co za tym idzie – wielokrotne eksponowanie jej wizerunku.

 

Kubki z logo mają moc

W rozpowszechnianiu wizerunku marki niezbędne są odpowiednie materiały poligraficzne: od ulotek i banerów, przez wizytówki, roll-up czy foldery reklamowe. Niektórzy twierdzą, że Internet wypiera materiały offline. Jednak to właśnie przedmioty codziennego użytku bywają niepozornym, ale potężnym nośnikiem informacji, który buduje świadomość marki.

W rozpowszechnianiu wizerunku marki bardzo przydatne są gadżety reklamowe, które można wręczyć na spotkaniach biznesowych czy różnego rodzaju eventach. Im bardziej oryginalne i jednocześnie przydatne tym lepiej – konsumenci będą ich częściej używać, a tym samym zapamiętywać logo marki. Warto rozważyć inwestycje w teczki firmowe, registrowane katalogi pomocne w pracy biurowej, kalendarze czy po prostu długopisy z logo.

 

 

Foldery z registrami na straży efektywnej pracy

foldery z registrami

 

Teoretycznie tabelki w programach do obliczeń czy edytory tekstów zastępują fizyczne dokumenty. Praktycznie każdy pracownik administracyjno-biurowy czy specjalista co roku zadrukowuje tysiące kartek papieru. Wydrukowane dokumenty są potrzebne do archiwizacji, tekst na kartkach lepiej się czyta, a tym samym przyswaja, analizuje, opracowuje. Poza tym pewne rzeczy po prostu dobrze mieć pod ręką.

 

Bałagan wrogiem oszczędności

Niestety tony papieru przewalające się na biurkach czy w szufladach nader często są jednoznaczne z marnowaniem ogromnej ilości czasu na poszukiwanie właściwego dokumentu. Nieefektywny czas pracy związany z poszukiwaniem zaginionych kartek, to nie jedyny sposób na marnowanie pieniędzy firmy. Zgubiony dokument może oznaczać: dodatkowy czas pracy na ponowne przygotowanie umowy/zestawienia, kolejny wydruk tego samego dokumentu (czyli dodatkowy koszt tuszu i papieru), czy poważne problemy z tytułu zagubionych umów, faktur, ustaleń ze spotkań.

Z powyższych względów każdy szanujący swoje pieniądze pracodawca powinien zaopatrzyć pracowników w teczki firmowe, segregatory z nadrukiem czy katalogi z registrami. Ponadto przełożony powinien zachęcać podwładnych do porządkowania swojego miejsca pracy.

 

Nie takie segregatory straszne

Początkowo segregatory z nadrukiem mogą pracownikom kojarzyć się z dodatkową, nudną i niepotrzebną pracą. Na szczęście systematyczność w utrzymywaniu porządku w dokumentach szybko zacznie procentować efektywniejszą pracą. Ponadto to nieprawda, że artystyczny nieład pomaga w kreatywnym myśleniu. Jest dokładnie odwrotnie – bałagan rozprasza i nie pozwala się skupić na pracy, dlatego utrzymanie porządku w dokumentach jest tak ważne.

 

Kalendarze i planery zorganizują czas

Skuteczne zarządzanie czasem to nie tylko odnajdywanie w szybkim czasie dokumentów. Osoby, które potrafią organizować swój czas pracy skupiają się na planowaniu działań, umiejętnie wyznaczają priorytety, a także pamiętają o terminach spotkań, finalizacji projektów itp. I tutaj na pomoc pracodawcy, a także pracownikowi przychodzą artykuły poligraficzne. Nic nie pomaga lepiej „ujarzmić” nadmiaru pracy i nawału terminów jak tradycyjne kalendarze i planery.

 

 

Łowienie talentów na długopisy z logo

dlugopisy

 

Skuteczny employer branding pozwala na przyciągnięcie i co najważniejsze – na zatrzymanie u siebie najlepszych pracowników. Wszystko jednak zaczyna się od rozpoznawalności marki, a to walczy się najczęściej offline – na targach kariery, spotkaniach na uczelniach czy innego typu eventach. I tutaj niezbędne są materiały poligraficzne.

 

Roll-up przyciąga talenty

Jednym z typowych miejsc, gdzie pracodawcy próbują odnaleźć młode talenty, są właśnie targi pracy. Mając chwile na przykucie uwagi i wyróżnienie się z tłumu, zwykle korzystamy z obrazów – wszak szczególnie w takich sytuacjach obraz znaczy więcej niż milion słów. Tym samym niezbędnym wyposażeniem każdego pracodawcy powinien być roll-up i potykacze lub balony reklamowe, jeśli eventy odbywają się na świeżym powietrzu. Przydadzą się także zmyślnie zaprojektowane, ciekawe foldery reklamowe.

 

Kubki z logo w pojedynku ze znanymi firmami

Na targach pracy czy innych wydarzeniach związanych z pozyskaniem młodych talentów zwykle największym zainteresowaniem cieszą się firmy z wyrobioną marką. Mierząc się z silną konkurencją, słabo rozpoznawalny pracodawca może sprytnie wykorzystać gadżety reklamowe. Młody człowiek, który otrzymał od nieznanego pracodawcy gadżety reklamowe, zwykle zabiera je ze sobą. Pozornie zwykłe długopisy i kubki z logo, wizytówki plastikowe, torby z nadrukiem, nietypowe foldery, które będą w zasięgu wzroku, mogą zainspirować do sprawdzenia strony firmy, a to już krok od aplikowania na ofertę pracy.

 

Firmowe kalendarze a lojalność pracowników

Employer branding to także dbanie o obecnych pracowników. Oczywiście na utrzymywanie wysokiej motywacji wpływają raczej wysokie premie czy ciekawe szkolenia, a nie kubki z logo firmy. Jednak to pracownik , który jest związany z marką jest najbardziej lojalny i zaangażowany. Aby zdobyć przywiązanie pracownika, firma czy marka musi w ogóle zaistnieć w jego świadomości – nabrać kształtów, kolorów, wartości. I tutaj sprawdzi się zasada rozpowszechniania wizerunku marki. W tym niezbędne są materiały przedstawiające symbole marki: firmowe kalendarze i planery, teczki firmowe, długopisy z logo.

No Comments

Post A Comment