06 Sty Jak wybrać gadżety reklamowe dla Twojej firmy? cz.2

Jak wybrać gadżety reklamowe dla Twojej firmy? cz.2

 

Uniwersalne gadżety reklamowe nie istnieją

Zanim zdecydujemy się na wybór gadżetów reklamowych, musimy jasno określić do kogo mają
trafić: do pracowników firmy, partnerów biznesowych czy potencjalnych klientów. Po drugie
należy odpowiedzieć sobie na pytanie w jakich okolicznościach będziemy je rozdawać. Inny
prezent wręczymy na poważnym spotkaniu biznesowym, inny na wewnętrznym szkoleniu, a
jeszcze inny na targach czy imprezach na otwartej przestrzeni. Następnie należy określić jakie
wartości oddają ducha naszej firmy, np. innowacyjność, kreatywność, solidność, rodzina.

Po dogłębnej analizie wszystkich czynników wpływających na wybór gadżetu reklamowego z
całą pewnością można stwierdzić, że upominek uniwersalny nie istnieje. Firma oferująca
ubezpieczenie zdrowotne, akcentująca znaczenie rodziny, na imprezie plenerowej może z
sukcesem rozdawać najmłodszym wesołe balony z nadrukiem, budując tym samym świadomość
marki oraz pozytywne skojarzenia z firmą. Ważnemu klientowi można podarować przygotowany
na zamówienie kalendarz książkowy, z subtelnie tłoczonym logo. Docenienie współpracy z
kluczowym parterem biznesowym warto wyrazić poprzez wręczenie indywidualnie wybranego
prezentu, opakowanego w torbę reklamową.

Mniej znane strony wyboru prezentów

Kiedy wybieramy prezent, kierujemy się przede wszystkim oczekiwaniami i gustem osoby
obdarowywanej. Warto jednak pamiętać, że, gadżety reklamowe muszą być także zgodne z
komunikacją naszej marki. Jeśli promujemy własną firmę jako solidną i z tradycjami, klasyczny
kalendarz w twardej oprawie będzie dobrym podarunkiem. W przypadku kiedy nasza firma
stawia na innowacyjność i kreatywność, również prezenty powinny być wymyślnie
zaprojektowane.

Niezależnie czy nasza marka jest proekologiczna, luksusowa, prorodzinna czy innowacyjna,
gadżety reklamowe bezwzględnie muszą wyróżniać się dobrą jakością. Rozpadający się w
rękach plastikowy długopis z wielkim logo czy kalendarz nie wytrzymujący nawet jednodniowej
próby czasu to żadna reklama. Nie da się budować profesjonalnego wizerunku firmy oraz
lojalności klientów, rozdając byle jakie gadżety reklamowe. Bardziej prawdopodobne jest, że tym
sposobem uzyskamy efekt odwrotny do zamierzonego.

Nieznośna presja wyboru

Możliwość wręczenia prezentu drugiej osobie bywa prawdziwym wyzwaniem, a dla niektórych
wręcz dramatem. Jeśli spędziliśmy już wiele godzi na przeglądaniu ofert, z obłędem w oczach
przeczesywaliśmy sklepy w poszukiwaniu tego właściwego upominku oraz szukaliśmy inspiracji
na licznych forach i nadal nie wiemy co zrobić.. postawmy na prezenty praktyczne. Wymieniony
już kilkukrotnie kalendarz przyda się właściwie każdemu, nie zostanie źle odebrany i dobrze
zareklamuje naszą firmę. Warto też skonsultować swój wybór z firmą oferującą gadżety
reklamowe. Ich doświadczenie może okazać się pomocne przy wyborze najtrafniejszego rodzaju
podarunku, a tym samym przełoży się na optymalne wykorzystanie budżetu na gadżety
reklamowe.

 

No Comments

Post A Comment