17 Gru Jak wybrać gadżety reklamowe dla Twojej firmy?

Jak wybrać gadżety reklamowe dla Twojej firmy? cz.1

 

Moc prezentów jest znana ludziom od zarania dziejów. Nic dziwnego, podarunki budują
relacje społeczne: są wyrazem wdzięczności, szacunku, sympatii. Jednak w dawaniu
prezentów nie zawsze chodzi tylko o wywoływanie miłego wrażenia. Obdarowany zwykle
ma poczucie, że powinien odwdzięczyć się za upominek – np. lojalnością czy stosownym
rewanżem. Oznacza to, że nie wszystkie prezenty są bezinteresowne, niektóre bywają
skutecznym narzędziem pomagającym osiągać cele, także biznesowe. Wreszcie
podarunki budzą emocje, są nieodzownym elementem każdej, nie tylko romantycznej
relacji, dlatego z powodzeniem zostały przeniesione również do sfery biznesu.

 

Trudna sztuka wybierania prezentów

Obdarowywanie potencjalnego klienta, partnera biznesowego czy pracownika to niemal
gwarancja wywołania u niego ciepłych uczuć, uśmiechu, a w konsekwencji lojalności,
zaangażowania i zainteresowania naszą firmą. Gdzie jest haczyk? Wybieranie prezentów to
bardzo trudna sztuka. Dobrze pamiętamy o tym zwłaszcza w okresie przedświątecznym, kiedy
ogarnia nas istny szał kupowania. Towarzyszy mu niestety nie tylko euforia wywołana wizją
szczęścia osoby obdarowanej, ale nierzadko panika – co kupić, by trafić w gusta. Te same
dylematy targają rodzicami, małżonkami czy właścicielami firm. Wszyscy bywamy równie
bezradni w obliczu pytania: jaki upominek wybrać?

(Bez)interesowne
podarunki

Na początku należy powiedzieć sobie jasno: bardzo często prezent firmowy jest jednoznaczny z
gadżetem reklamowym, wszak w biznesie nie ma nic za darmo. W dobie Internetu, który osłabia
relacje międzyludzkie, moc podarunków wydaje się jeszcze silniejsza. Doskonale wiedzą o tym
przedsiębiorcy – w Polsce ponad 80% firm w swojej strategii marketingowej uwzględnia gadżety
reklamowe. Zwykle wykorzystuje się je aby zbudować przyjazny wizerunek firmy, promować
markę, budować i podtrzymywać relacje biznesowe, wspierać sprzedaż, umacniać świadomość
marki. Jednak aby spełnić założone cele marketingowe, wcześniej trzeba wybrać odpowiedni
upominek.

Niestety nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to, czym jest idealny gadżet reklamowy. Podobnie
jak w prezentach dawanych prywatnie, również w kwestii podarunków firmowych kluczem do
sukcesu jest podarowanie drugiej osobie czegoś, co wywoła u niej pozytywne emocje. Z tego
względu niektóre firmy decydują się na zlecenie badań marketingowych, w celu ustalenia jaki
prezent trafi w gusta grupy docelowej. Niestety ze względu na koszty badań, wciąż większość
firm samodzielnie wybiera gadżety reklamowe.

No Comments

Post A Comment